Kernfusie

  • Ernst-Jan Arts

    Ik heb laatst iets gelezen over kernfusie. Dat leek mij wel een goede oplossing voor het broeikaseffect. Weet iemand hier iets meer over?

    EJ

  • Professor Hoogvermogen

    Jaja je moet het bij de kern aanpakken!!!!!

  • Willem

    Nou ik weet daar niet zoveel van maar de EU schijnt dit ook ontdekt te hebben en pompt er veel geld in.

    Kijk eens op daar wordt het mooi uit de doeken gedaan.

    Er schijnt binnekort een symposium over plaats te vinden maar ik weet niet of dit ook iets is voor een leek (zoals jij waarschijnlijk ook bent).

  • Willem

    p.s. Ook student in Nijmegen?

  • webmaster hamster.pagina.nl

    Nee KNEUS die je bent ,BOER !!!

    HOMO HOMO HOMO

    Moelijk he , boer te zijn.

    KNEUS

  • Henkie Weetveel

    Nou, de kern wordt dus samengesmolten met een andere kern. Daarbij ontstaat energie. De kern van mijn verhaal is kernmerkend voor kerngetallen die met een grote kracht ontstaan tijdens het amolistieus vermogen om lithium te neutraliseren tot er gemalito symfyseses oftewel warmte ontstaat.

    Ik hoop dat jullie slim genoeg zijn voor mijn uitleg. Anders mailen jullie maar ff.

    Groeten van een erg slimme man

  • Wouter Greeuw

    Kernfusie vindt plaats tussen lichte atoomkernen, zoals die van deuterium. De zon put zijn energie helemaal uit kernfusie. Op aarde lukt kernfusie tot nu toe alleen met behulp van grote kernfysische versnellers, krachtige magneetvelden of enorme laserpulsen. Kernfusie is een mooi alternatief voor kernsplitsing (huidige energieopwekking), omdat er geen stralingsafval bij vrij komt, het is een 100% schone energie vorm.

    Groetjes,

    Wouter

  • Jeroen

    Wat zijn de problemen waarom kan het nog niet gedaan worden