snelheid van een gedachte is onbeperkt

  • Gerben

    Zoals iedereen weet is de lichtsnelheid (2.998 10E8 ms-1) constant en niet te overtreffen. Toch is er naar mijn mening een snelheid te bedenken die onbeperkt hoger ligt dan de lichtsnelheid. Verplaats je eens in gedachten naar bijvoorbeeld Mars. In een fractie van een seconde kunnen wij daar in gedachten zijn. Veel sneller dan het licht er over zou doen. Hetzelfde zou gelden wanneer we in een fantastische droom een verre onbekende planeet zouden bezoeken en daar allerlei onbekende exotische levensvormen zouden ontmoeten. De enige limiet aan de snelheid van een gedachte is dus je eigen fantasie. Een vereiste is dan wel dat een gedachte geen massa mag hebben, immers E=mc2 leert ons dat er een einde aan de snelheid van een deeltje is anders zou zijn massa onbeperkt groot worden. Dus snelheid van een gedachte = veranderlijk en onbeperkt groot en afhankelijk van je fantasie.

  • Bas van Tiggelen

    Er lijkt mij een groot verschil te zitten tussen werkelijk ergens zijn en er in gedachten zijn. En de link tussen gedachten en E=mc2 kan ik ook niet leggen; een gedachte is iets abstracts, onvergelijkbaar met voorwerpen en deeltjes waar de formule voor geldt.

  • Jan-Sjaak Roesso

    Gerben, wat een geniale vondst! Jij bent de nieuwe Albert Einstein van de 21-ste eeuw, wat zeg ik, van het hele nieuwe derde millennium!

    Wat een meervoudige toepassingsmogelijkheden liggen er niet in het verschiet!

    Je wenst bv. dat je op de Canarische Eilanden zit…..en hups, je bent er!

    Of je hebt zin in Chinees eten…..het enige wat je hoeft te doen is daaraan te denken en…….je hebt een Chinese rijsttafel voor je neus.

    Of de reparatie van je televisie wil niet lukken…..geen nood……je hoeft je tv alleen maar gerepareerd te “denken”……en hij doet het weer!

    Gerben, we hebben dankzij jouw vondst geen hulpmiddelen meer nodig, we hoeven alleen nog maar te denken. Sterker nog, niets en niemand hoeft nog te bestaan, het gaat alleen maar om de gedachten.

    Ik mag je wel zeggen dat ik stijl achterover ben gevallen toen ik jouw ontdekking las. Jij krijgt vast en zeker nog eens de Nobelprijs!

    Jan-Sjaak Roesso

  • Rene van de Kaart

    Even reageren. Een bekend filosoof heeft eens gezegd: ik denk dus ik ben. Zo modern is Gerben dus niet.

  • johan

    Veel interessanter is de snelheid van telepathie. Helaas is dat pas te ontdekken wanneer de mens verder is gekoloniseerd dan alleen maar een ruimtestation rond onze eigen planeet.

  • G

    Precies, jij begrijpt het helemaal. We hebben geen stoffelijk lichaam meer nodig. Misschien wel een (logische) volgende stap in onze evolutie

  • Jan-Sjaak Roesso

    G(erben) er is een speciale site voor dit soort berichtjes van jou: de fantasiepagina. Daar kun je fijn verder surfen op je eigen gedachten.

  • Paulus

    Soms weet ik al dingen voordat ik het antwoord krijg, dus ik krijg het antwoord terwijl dat nog bedacht moet worden, dus mijn gedachten reizen in de toekomst dus is de snelheid van telephatie sneller dan het licht

  • Jan-Sjaak Roesso

    Sterker nog, ik weet dingen terwijl ik helemaal geen antwoorden krijg!

    Dat is dus helemaal het toppunt!

    Zo weet ik bv. dat je wit en bruin brood hebt en dat is voor mij nooit een vraag geweest laat staan dat ik op die nooit gestelde vraag een antwoord had willen krijgen.

    Maar jij beweert dus dat het antwoord wat op jouw vraag wordt geconstrueerd jou al heeft bereikt voordat dat antwoord inderdaad gevormd is…………………snap ik dit of snap ik dit niet……………..ik heb daarnet iemand doorverwezen naar de fantasiepagina, ik denk dat ik jou maar doorverwijs naar de psychiatriepagina.

    Jan-Sjaak Roesso

  • johan

    Telepathie is in ieder geval een bewezen feit, dat moest ook scepticus Arthur C. Clarke toegeven. Het lijkt mij interessant te weten met welke snelheid telepathie kan gaan.