het nuttig vermogen van een mens

  • benjamin

    Geachte,

    kan iemand me hier een idee geven van het (nuttig) vermogen dat een mens bezit om arbeid te verrichten ?

    benjamin

  • Pull-Bird.

    Nou een mens stelt niet veel voor. .

    Als 100 kg 1meter boven de grond gehouden word is dat 0.734 Kw.

    Laat staan het vermogen van een mens.

    In de praktijk zal het meestal tussen de 0.1 en 0,2 Kw zijn.

  • jan

    ten eerste, goeie vraag.

    het nuttig vermogen van een mens is rond en nabij 2000 kg een atleet daarin tegen kan volgens mij meer dan een half miljoen kg leveren. eerst geloofde ik dit ook niet maar het is echt waar geloof ik.

    Jan

  • danja

    alles is maar zo relatief.zo nuttig en belangrijk is de mens niet.ook onze aarde is maar een kleine planeet in het zonnestelsel.maakt je allemaal een stuk duidelijker hoe de verhoudingen liggen.de aarde en de andere kleine planeten (venus,mars,mercurius en pluto)tellen in de kosmische rangorde nauwelijks mee.dus het nut van de mens is maar behoorlijk relatief!ter illustratie in schaalverhoudingen:laten we alle verhoudingen/afmetingen een miljard maal verkleinen,dan is de zon een bol met een middellijn van anderhalve meter.jupiter is een grapefruit op een afstand van een kleine achthonderd meter.de andere drie reuzenplaneten zijn citroenen of sinaasappels .in de binnendelen van ons zonnestelsel vinden we de aarde en venus(twee druiven) terwijl mercurius en mars meer weghebben van erwten.in dit schaalmodel is een mens niet groter dan een enkel atoom.geen bergenverzetter dus he?ik ga me erg nietig voelen door deze vergelijkingen in elk geval.groetjes danja.

  • gerardger

    Als je al kijk naar de immense afstanden waarover we het in het heelal hebben dan is de mens slechts een miniem fractie van het totaal waardoor we niet opvallen. We hebben daarbij slechts invloed op de aarde en de planeten in de directe omgeving. Alleen de afstand van de zon naar de aarde is al erg groot en wordt uitgedrukt in de astronomische eenheid. Het bedraagt 150 miljoen km en wordt door een andere eenheidsmaat de lichtnsnelheid in 8,31 lichtminuten overbrugd.