5 december volle maan

  • peter

    In de film Sint is een behoorlijke fout. Volle maan kan NOOIT op 5 december.

  • yoeri

    laten we dit gelijk even uit de wereld helpen. Het is geen fout. Volle maan kan namelijk wel gewoon op 5 december vallen.

    De data die in de film worden laten zien dat het volle maan is op 5 december kloppen echter niet. de avond dat de familie van Goert( de achtjarige jongen die in 2010 de politieagent speelt die alles van sint weet.) werd afgeslacht was 1968. dit was dus niet een jaar met volle maan op 5 december. en zo ook voor het jaar 2010.

    De jaren dat het volle maan is op 5 december tussen 1968 en 2033 zijn: 1987 en 2005. tussen deze jaren zit 18 jaar. in de film werden de tussenposes van 42,32 en 23 jaar al vernoemd. zo zie je dat het totaal niet uitmaakt. een volle maan heeft 29 dagen 12 uur 44 minuten en 2 seconden nodig om weer te verschijnen. het kan dus iedere dag zijn.

    Volgende keer even je info checken voordat je dingen gaat roepen.

    P.s. niet relevant voor de maanstanden maar de film Sint is best wel leuk:D

  • kathe

    waarom niet

    waar komt dat liedje dan vandaan; zie de maan schijnt door de bomen?? :S

  • Jurr

    wanneer is dan wel de eerst volgende keer dat er een volle maan op 5 december is?

  • Maxime Endert

    in 2090 is de volgende keer :) De laatste keer was 2005 :P

  • Willemijn

    heej,

    sorry, maar hebben ze het in de film steeds over een ander jaartal

    eerst hebben ze het of 32 jaar daarna 40 daarna 38 en daarna of 23 ofzo

    ik weet het niet precies, maar heb ik dat nou verkeerd begrepen of is dat een fout van de makers??

    het verhaal is wel leuk, maar de film is een beetje nep

    en dat valt best erg op

    groetjes Willemijn

  • koetje

    de maan hoeft niet vol te zijn om door de (inmiddels bladloze) bomen te schijnen….

  • hai

    ik ben een chineesX(

  • das

    de volgende volemaan is op 2025 ik heb het gekontroleerd op 3-12-2019 dus nog ff wachten voor mij word vast leuk

  • das

    gekolonizeerd