Klimaat

  • Igor

    De mensen in Den Haag maken zich druk over het klimaat en ze doen dat omdat het hun goed betaalde baan is.

    CO2 uitstoot draag nauwelijks bij aan de opwarming van de aarde.

    Er zijn veel meer andere en meer zwaarwegende factoren zoals de activiteit van de zon en de luchtdruk verdeling boven de atlantische oceaan die het klimaat bepalen.

    Wel belangrijk is het terug dringen van de NOx uitstoot en het stoppen van de bevolkingsgroei en verantwoord omgaan met grondstoffen.

  • Willem

    Een interessante visie. Ik ben het met je eens dat zaken die eenmaal op de politieke agenda staan er moeilijk weer af te halen zijn bij veranderende inzichten.

    Maar waarop baseer je dat CO2 nauwelijks bijdraagt aan de opwarming van de aarde?

    Willem

  • piet

    Zo zo

    waar haal je die wijsheid vandaan?

  • Willem

    Dat is een kwestie van belangen. Mensen die hun onderwerp op de politieke agenda hebben staan zijn belangrijk en hebben macht. Mensen met belangen en macht geven deze nu eenmaal niet zo graag uit handen. Dit zie je bij alle groepen in de samenleving of het nu gaat om politieke partijen, werkgevers, vakbonden, consumentengroepen of actiegroepen.

  • Buddy

    Ik, en “de club van Rome” zijn het met je eens wat betreft CO2!

    Áangezien “de club van Rome” ook heeft aangegeven dat als de watertemperatuur stijgt van de oceanen dan er dus ook meer neerslag zal zijn! Dit resulteerd in meer neerslag op de polen dus groei van de ijsPoolkap. Reken maar op een nieuwe ijstijd!

    Dit in tegenstelling tot wat al die milieuorganisaties je wijsmaken, ach die moeten hun poen ook binnenkrijgen en dus chargeren ze de zaak. Als altijd! Ook zo'n lulverhaal is dat de Amazone de long van de Aarde is hahahahaha laat mij effe lachen.

    Er is de afgelopen miljarden jaren ook zonder boompjes heel veel O2 gevormd en deze hoeveelheid is in geen verhouding tot de lullige hoeveelheid die dat bos aanmaakt.

    Weten jullie wat je moet doen Wordt lid van Skepsis of lees eens hun site: WWW.Skepsis.nl

    Bye bye Buddy

    Ps de club van Rome is een groep Wetenschappers (de slimste van deze aardkloot) die tesamen(30 man) serieuze problemen bespreken.