SINTERKLAAS BESTAAT ECHT!

  • S.

    Beste discussieparticipanten,

    Er zijn in dit land mensen die menen aan het bestaan van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten te moeten twijfelen. Het zou niet wetenschappelijk zijn om zijn existentie te aanvaarden, zijn knechten en hijzelf zouden niet werkelijk in leven zijn, kortom zij zouden een denkbeeldige fictie zijn ontsproten aan de verbeelding van lang geleden.

    Hier zou ik tegenin willen brengen dat onafhankelijk beproefd methodologisch onderzoek significant heeft aangetoond dat zij wel degelijk present zijn.

    Talloos zijn de vermelde observaties van hun existeren, reeds eeuwen en eeuwen wordt er in de periode voorafgaand aan de vijfde december en ook op deze dag zelve melding gemaakt van hun aanwezig zijn en ook van hunne handelingen. Recentelijk vertonen ook de nieuwe media als daar zijn de televisie en de computer hun personages alsmede hun activiteiten.

    Zelfs bij de minst omstreden wetenschappelijke theoriën vindt men niet zoveel bewijs.

    Dus: Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten bestaan!

    Hieraan kan ik ook nog de volgende uitspraak toevoegen die definitief bewijst dat Sinterklaas een werkelijkheid is welke luidt: “Hierbij verklaar ik dat Sinterklaas bestaat!”

    Hiermee is wat mij betreft en ik durf te zeggen ook wat ú betreft dit discussiepunt geheel beslecht!

    Ik groet u allen!

    Sinterklaas

  • Participant

    Kijk op www.quickvote.nl voor een interessante enquete over sint-nicolaas.

  • Willem

    Beste Sint,

    Ik hoop dat u vanuit Spanje nog kunt reageren op deze vraag. Bestaan er ook publicaties van uw studies? Zo ja waar zijn deze te vinden? Ik ben zeer benieuwd

  • S.

    Waarde Willem

    Op de valreep bij mijn vertrek met de stoomboot naar Spanje wil ik je gaarne verwijzen naar de Sinterklaaspagina.

    Tot volgend jaar,

    Sinterklaas

  • ytfir

    tyyyyyyyyyyytç§'r(irfdytdftgà

    neuk hihi

  • jordy

    sinterklaas bestond in het jaar 17000 hij was de bischop van turkijen en was een turk op 6 december ging hij dood. en werd begraafen in het plaatsje maye. daar kwam een oorlog en de kist met botten werden gestolen door italy, zo is het gegaan ook niet vergeeten zwartepiet is eigelijk een slave van afrika. :)

  • anoniempje

    hij bestaat niet ;)

  • Frederik D

    Jullie geloven in de fabeltjes rond Sinterklaas. De echte Sinterklaas woont gewoon in Spanje en had al een stoomboot voordat de stoommachine was uitgevonden.

  • Maxime

    Stuur mij een bericht of de sint echt bestaat>