Hoe vangt een koe een haas?

  • Jantje S.

    Hallo

    Het heeft me altijd al geboeid hoe een koe een haas kan vangen. Vroeger toen ik nog klein was hoorde ik dit verhaal elke keer weer op school en ik fantaseerde hoe een koe dat zou doen.

    Ik dacht er nooit achter te komen totdat ik het wetenschapsprikbord ontdekte en merkte dat ik daar met deze knagende vraag terechtkon.

    Dus hoe vangt een koe een haas?

    Jantje S.

  • johan

    Door zout op zijn olijke staartje te strooien. Zo vang je trouwens ook vogels.

  • Boer Koekoek

    Zout? Welnee…

    Het zit zo: een koe is een geduldig beest. Zodra zij een haas in de gaten krijgt doet ze eerst alsof ze niets merkt. Voorzichtig begeeft ze zich, al grazend, richting de plek waarvan ze denkt dat daar de schuilplaats zit. En dan, als ze vlakbij is, laat ze zich onverwacht bovenop de haas vallen.

    Nooit gezien dat een koe opeens gaat liggen? Nu weet je waarom.

  • Jantje S.

    Hallo

    Duizend maal dank Johan en boer Koekoek!

    Eindelijk heb ik de oplossing, mijn slapeloze nachten zijn voorbij!!

    Vooral wat boer Koekoek schreef heeft me diep geraakt.

    Het lijkt me praktisch heel moeilijk voor een koe om een vaatje met zout mee te zeulen zoals Johan zegt.

    Maar dat koeien zo slim zijn dat ze zogenaamd rustig zich al grazend verplaatsen naar de locatie alwaar de haas zich bevindt en dan plotsklaps zich laten vallen op de haas, is werkelijk subliem.

    Nog eens bedankt Johan en boer Koekoek.

    Ik zal deze ‘zichtgevende’ berichten niet licht vergeten.

    Jantje S.

  • Quaenada

    Tja, Jantje,

    men heeft nog nooit een koe een haas zien vangen. Jammer maar helaas.

    Maar het tegenovergestelde is wel gebeurd. In het dorp Ondorp is op 30 februari 1999 een haas, genaamd Haasje Repje, gesignaleerd die aan de lopende band koeien ving. De boeren waren buiten alle staten en konden dus geen klacht indienen. Gelukkig loste het geval zichzelf op. Er landde een ufo en alles wat er van Haasje Repje nog resteerde, was een onverklaarbare graancirkel. En die graancirkel nu is het bewijs dat Dino's nooit hebben bestaan zodat we weer met zijn allen vroom in Jezus, de Bijbel en de genesismythe kunnen geloven, amen,

    Q :)

  • johan

    Ik proef in dit verhaal toch een gedachtensprongetje dat wellicht iets te kort door de bocht is. Vooral dat gedeelte dat een haas een koe zou vangen vind ik ongeloofwaardig.

  • Quaenada

    Hey Johan,

    schotel ik jou eens een vroom verhaal voor en je bent plots sceptisch. Nou breekt mijn klomp. En de houtlijm is op. Allemaal jouw schuld,

    Q :)

  • johan

    Het heeft zo moet'n wez'n mien jong.

  • Case

    Nou die koe gaat achter een boom staan en doet het geluid van een boerenkool na. De haas komt daar op af en als hij dichtbij is, laat de koe zich op de haas vallen.

    Koeien zijn zo dom nog niet…..

  • Jantje S.

    O Case,

    wat een geweldige vondst! Dank je, dat zal het zijn, die koe doet een boerenkool na. Fijn joh voor je bijzondere antwoord. Ik zal deze niet vergeten.

    Doei, Jantje S.