De ark

  • johan

    Dacht al dat ik een zeer verfijnde vorm van deja-vu meemaakte :D:)

  • johan

    Je vergeet Olivier B. Bommel, dat neem ik je hoogst kwalijk :(

  • johan

    Is dit echt jouw mening of een persiflage :?

  • Ruben

    ——————————–

    Hoezo vlakker? Uit welk pseudowetenschappelijk prullarium haal je dat nou weer? Hoe haal je het in je hoofd dat je het beter weet dan de geologie?

    ——————————–

    'De geologie' bestaat niet, net als ‘de wetenschap’ niet bestaat. Want als er tien wetenschappers dit zeggen, maar tien anderen zeggen dat, wat zegt dan ‘de wetenschap’?

    ——————————–

    Jouw verhaal over de slak is te kinderlijk voor woorden. Weet je wel hoe lang het duurt om verschillende slakkensoorten te ontwikkelen?

    ——————————–

    Met 0,0 verstand van genetica kun je je beter niet bemoeien met die tak van wetenschap, Q. Jij denkt dat er allemaal nieuwe genen moeten ontstaan, voor er een nieuwe soort ontstaat. In feite is recombinatie en het aan en uit gaan van neutrale genen genoeg om nieuwe soorten te doen ontstaan. Als er nieuwe genen moeten ontstaan…tja, dan moet je inderdaad lang wachten ja, zo'n 10^367 generaties.

    ——————————–

    En wat voor een onzin, Ruben. De mens lijkt meer op de chimp dan de Austral. landslak op de Babylonische landslak. Dus als die slakken van elkaar afstammen, dan stammen wij zeker van de apen af.

    ——————————–

    Misschien behoren de Australische en de Babylonische (nooit van gehoord) landslak wel niet tot hetzelfde hoofdrtype.

  • Patrick

    Wat ik heb geschreven meen ik serieus en ik vind dat Ruben dat in wetenschapstermen nog eens mooi heeft bevestigd.

  • louise

    Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? Zeker ook door zelf de bijbel te interpreteren….?????

    Exoterisch en esotherisch? Wel eens van gehoord??? Of ben je dommer dan ik voor mogelijk hield???

    Als jij je geestelijk leven wilt ‘verhogen’ moet je toch echt andere denkpatroen gaan volgen, i..v. boerenlullenkennis toepassen op de bijbel…!

    Onwetendheid is geen gave, kennis kan beperken, maar jij beperkt jezelf wel het meest door je letterlijkheid…echt ongelovelijk!

    Een tipje van de sluier: In de Kabbala zijn Jehovah, Adam en Noach 1, volgens de getallen. Op zijn ‘hoogst’ is het dus de Godheid die neerdaalt op Ararat (later op Sinai), om voortaan in de mens -haar beeld- te incarneren om door het natuurlijke verloop, de moederschoot (ark, berg Sinai etc.) van Genesis te zijn.

    Het was dan ook de raaf (getalswaarde 4, hetzelfde als ‘hoofd’, of als in Genesis ‘in de beginne’ , maw. in den beginne/ in het hoofd ontwikkelde de goden hemel en aarde) die niet terugkeerde, de duif wel, met olijftak.

    Ontrafel het verder zelf maar met je belachelijke letterlijke benadering.

  • louise

    net zoveel inzicht als Ruben…gefeliciteerd!

  • Quaenada

    Sorry, hahaha,

    zal ik niet meer doen,

    Q :)

  • Quaenada

    Jij hebt dus echt geen sjoegem van de wetenschapl Jij weet het verschil niet tussen kernwetenschap en perifere wetenschap. Jij bent oliedom,

    Q

  • Quaenada

    Patrick,

    we leven niet meer in 1202 maar we leven in 2002. Jij loopt 800 jaar achter. Speciaal voor jou: 2002 - 1202 = 800,

    Q