De ark

  • Tweistein

    Als god daar toe al instaat was had hij die dieren dan ook niet zonder ark kunnen laten overleven??

    Nee Tom, waar moest die beste man dan die beesten mee vervoeren.

    rugzakken bestonden toen volgens mij nog niet.

    en hij kon ook mozes zijn eendje niet lenen waar hij de berg mee opging.

  • Tweistein

    Dat is ook de reden waarom die eerste mensen zo verschrikkelijk oud konden worden.

    Wie zegt dat die mensen verschrikkelijk oud werden.

    Toen ik laatst naar een nieuwe baan solliciteerde zei Mn baas,

    Kerel met dit werk kan je honderd worden.

    Ja ja honderd maar wel in een dag.

  • Jeroen

    Je vergeet dat de bergen toen veel minder hoog waren dan nu. Er is

    nooit een echt getal op geplakt maar laten we zeggen, tien keer zo

    klein. Dan heb je nog maar 25 meter per dag nodig. Klinkt al veel

    aannemelijker, niet?

    Oh. Nou, umm. Laten we dan 2 meter neerslag per dag rekenen. Dat is

    vooralsnog een hele dikke plensbui, vooral wanneer het een maand aan-

    houdt. De allerhoogste berg, van de hele wereld, was dan 80 meter

    hoog. Een mooie compromis tussen het aannemelijk maken van de

    hoeveelheid regen, en de extremiteiten van het landschap, al zeg ik

    het zelf.

  • johan

    Waar is het bewijs dat de bergen minder hoog waren dan nu? En wat is er gebeurd waardoor ze ineens hoger werden?

  • Arjen

    Je hebt groot gelijk. Als er tovervissen bestaan zijn dan mogen de bergen ook kleiner gemaakt worden. Die australische slakken zijn door de kangaroo's meegenomen en wat de roofdieren gegeten hebben: de eenhoorns, de pegasi en de centauren natuurlijk. Qua plaats op de ark is er ook geen probleem, als een oliefant stilstaat kan er best een geit en een varken onder staan daaronder kunnen dan weer honden en katten staan en daaronder muizen en trapsen (die bestaan niet meer omdat de kat die heeft opgegeten. Dat al het water brak was is ook onzin, je had stukken die zoet waren en stukken die zout waren en die mengden zich niet, het verhaal van mozes heeft laten zien dat god best in staat is water uit elkaar te houden. De zaadjes voor alle planten zit natuurlijk in de mest van de dieren, elke keer dat de ark boven een zoet stuk water zat gooiden ze de mest overboord zodat de zaadjes zich al konden verspreiden voordat het water zakten. Het was trouwens eigenlijk niet zo dat de bergen zo laag waren toen maar de rest was zo ondiep. God heeft namelijk na het stoppen van de regen de omtrek van de aarde groter gemaakt waardoor er scheuren ontstonden waar het water insijpelde. Tijdens deze gebeurtenis nam het water de grond om de bergen heen mee waardoor het leek dat de bergen groter waren geworden.

    En dit is allemaal waar want ik heb dit in tien minuten bijeen verzonnen en het klopt allemaal met de bijbel. Het staat wel niet zo in de bijbel maar dat verhaal is natuurlijk geschreven vanuit Noachs gezichtspunt en die wist niet precies wat er aan de hand was.

    Het feit dat dit mij in tien minuten geopenbaard is bewijst dat het waar is want niemand kan dit in die tijd zomaar toevallig verzinnen. Dus is het mij geopenbaard door een engel, dus is het waar want engelen kunnen niet liegen.

    Arjen

    P.S. vrijdag avond aanstaande is nationale neem-lifters-mee-dag

  • Tom

    Maar hij (god dus) had toch op z'n minst een soort waterkering kunnen maken net als bij de rode zee.

    Had Noag ook z'n hernia bespaart gebleven.

  • Jeroen

    Als het ging om doeltreffende oplossingen, dan was het natuurlijk het beste

    geweest om het hele universum op te laten houden met bestaan en

    overnieuw te beginnen. Hoe dan ook, de zondvloed was een belabberde

    oplossing. Het probleem is helder omschreven (Gen. 6:5-7), maar het

    moge duidelijk zijn dat de daaropvolgende gruwelijke biocide daartegen niets uit heeft gehaald.

  • Quaenada

    Maar de geologie spreekt je wel tegen. Die denkt niet in duizenden jaren maar in miljoenen jaren. Ten tijde van de veronderstelde zondvloed was de Mt Everest even hoog als thans (8888 mtr). De aarde ten tijde van de zondvloed zag er globaal hetzelfde uit als vandaag de dag,

    Q

  • Quaenada

    Yes, Arjen,

    want de regenboog werd pas na de zondvloed geschapen. Zo ook de osmose. Ook een goddelijke uitvinding van na de Zondvloed. Voor de zondvloed was het witte licht geen mengsel van gekleurd licht maar wit licht was het witte licht van Goethe waarmee bewezen is dat Newton's Opticks fout is en dat de zwaartekracht eigenlijk helemaal niet bestaat want zoals Patrick zegt en Ruben beweert is de wetenschap ook maar subjectief en mijn Australische landslak heeft vleugels want vroeger was nog niets gedegeneerd aldus Peter Scheele die de kleinzoon van God is, en dus had alles vleugels net als de paarden en de ongevederde kippen en de Rubens hadden ezelsoren die als vleugels dienden en de aarde was eigenlijk de verloren vleugel van Gabriel die toen Maria bevruchtte zodat Heinrich von Schwadiken bij Felix Koffie op de thee ging ……….

    Q :)

  • Ruben

    Je hebt het weer over 8000 meter, hoe kom je daar bij.

    Voor de rest ga ik niet in op je onzin.